Het college van kerkrentmeesters
Het college van kerkrentmeesters voert het financiële en materiële beleid voor onze kerkelijke gemeente in overleg met en in verantwoording aan de kerkenraad.
Het is van belang dat het college van kerkrentmeesters open is naar de gemeenteleden toe, om een zo duidelijk en transparant mogelijk beleid te voeren. Tevens is de openheid van belang ter stimulering van de gemeenteleden wat betreft hun bijdrage voor de verschillende activiteiten. Dit alles ter instandhouding en opbouw van onze christelijke gemeente.
De taken van het college zijn:
- het meewerken aan de totstandkoming van het beleidsplan;
- het maken van de begroting en de jaarrekening van de gemeente en de presentatie hiervan, na goedkeuring van de kerkenraad en het Regionaal College voor Behandeling Beheerszaken (RCBB);
- het zorg dragen voor de geldwerving;
- het zorg dragen voor het beschikbaar zijn van ruimten voor de eredienst en de andere activiteiten van de gemeente;
- het beheren van de goederen van de gemeente;
- het verzorgen van het personeelsbeleid, welke in het beleidsplan en de begroting is geformuleerd;
- het zorgdragen voor de arbeidsrechtelijke aangelegenheden van hen die op arbeidsovereenkomst bij onze gemeente werkzaam zijn op niet-diaconaal terrein;
- het fungeren als opdrachtgever van kosters en beheerders van gebouwen en ander beherend en administratief personeel dat op arbeidsovereenkomst in dienst van de gemeente werkzaam is
- het bijhouden van de registers van de gemeente, het doopboek, het belijdenisboek en het trouwboek;
- het beheren van de archieven van de gemeente;
- het beheren van de verzekeringspolissen;
- onderhoud en instandhouding (eindverantwoording) van de kerkelijke begraafplaats.
Samenstelling en taakverdeling
Wim Vermeiden | Voorzitter college van kerkrentmeesters
Ouderling-kerkrentmeester, voorzitter CvK, beheer gebouwen, redactie Koepel, lid communicatie team |
Janneke Driesprong | Secr. CvK (geen lid van de kerkenraad) Tel: 06-27271945 |
Jan Timmers | Penningmeester College van Kerkrentmeesters. Beheer/onderhoud van de gebouwen, beheerder/contactpersoon begraafplaats |
vacature | algemeen lid CvK |
Bankrekening college van kerkrentmeesters
Protestantse Gemeente Willemstad
IBAN NL 25 RABO 0346 7916 77
Financiële administratie:
Janneke Driesprong
Tel: 06-27271945
E-mail: administratie@pgwillemstad.nl